تیم ملی فوتبال ایران اولین دیدار خود در شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا را با پیروزی برابر بحرین به پایان برد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 12:30 به وقت تهران در نخستین بازی خود از گروه C در Melbourne Rectangular Stadium ملبورن به مصاف بحرین رفت که این دیدار با گل‌های احسان حاج صفی و مسعود شجاعی، 2 بر صفر به سود تیم کشورمان خاتمه یافت. (جزئیات و اطلاعات کامل دیدار ایران - بحرین)

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، مهرداد پولادی، وریا غفوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاجی صفی و رضا قوچان نژاد به میدان رفت. (فیلم گل‌های دیدار ایران - بحرین)

آمار فردی بازیکنان ایران و بحرین

گزارش کامل بازی را در زیر بخوانید:

* دقیقه یک: تیم ملی فوتبال بحرین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال این ضربه ثمری برای حریف نداشت و مدافعان کشورمان توپ را برگرداندند.

* دقیقه 2: توپ بلند علیرضا حقیقی از درون محوطه جریمه به بازیکنان ایران رسید اما بحرینی ها اجازه استفاده از توپ را ندادند.

* دقیقه 3 : بازیکنان ایران توپ را در میانه میدان در اختیار گرفتند و جواد نکونام قصد داشت توپی را برای دژاگه ارسال کند که این توپ ثمری برای ایران نداشت.

* دقیقه 5 : بحرینی ها از آشفتگی مدافعان ایران استفاده کردند و ضربه ای را به سمت دروازه ایران ارسال کردند که علیرضا حقیقی توپ را در اختیار گرفت.

* دقیقه 7 : بحرینی ها صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ دفاع ایران شدند که این ضربه پس از دفع ناقص مسعود شجاعی به بازیکن بحرین رسید که ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 10 : بحرینی ها عملکرد منطقی تری نسبت به ایران داشتند و از اشتباهات پرتعداد بازیکنان ایران برای در اختیار گرفتن بازی استفاده کردند. بحرینی ها در این دقایق صاحب یک موقعیت نسبتا خوب شدند که به خاطر اشتباه مسعود شجاعی حاصل شد.

برتری قاطع ایران برابر بحرین/ شاگردان کی‌روش گام اول را محکم برداشتند +عکس و جدول

* دقیقه 13 : سانتر اشکان دژاگه از جناح راست اولین فرصت را در اختیار رضا قوچان نژاد قرار داد اما ضربه سر این بازیکن به آرامی در اختیار دروازه بان حریف قرار داد.

* دقیقه 15 : ایرانی ها همچنان ناهماهنگ و بدون برنامه در زمین می دویدند و موقعیت خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد نکردند.

* دقیقه 16 : توپ ارسالی بحرینی ها پشت دفاع ایران این موقعیت را برای این تیم فراهم کرد که دروازه ایران را باز کند اما ضربه سر مهاجم بحرین در موقعیتی عالی از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 18 : ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح راست شد که این ضربه را دژاگه روی دروازه ارسال کرد اما مدافعان بحرین به راحتی این توپ را برگرداندند.

گزارش لحظه به لحظه بازی ایران - بحرین تا دقیقه 77

* دقیقه 20 : مسعود شجاعی با پاسی عالی اشکان دژاگه را در موقعیت تک به تک قرار داد اما این بازیکن نتوانست دروازه را باز کند و دروازه بان حریف توپ را مهار کرد.

* دقیقه 22 : ضربه ایستگاهی که آندرانیک تیموریان روی دروازه بحرین ارسال کرده بود توسط مدافعان برگشت داده شد. در این دقیقه حاجی صفی در موقعیتی آفساید برای ایران گلزنی کرد که از سوی داور مردود اعلام شد و این بازیکن کارت زرد دریافت کرد.

* دقیقه 25 : سانتر اشکان دژاگه از جناح راست پشت مدافعان بحرین به مرتضی پورعلی گنجی رسید اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 30 : بحرینی ها صاحب یک ضربه کرنر شدند که این ضربه هم ثمری به دنبال نداشت. تیم ایران در همین دقیقه پولادی توپ خوبی را برای قوچان نژاد فرستاد و این توپ هم در موقعیت آفساید وارد دروازه بحرین شد.

* دقیقه 33 : ارسال وریا غفوری از جناح چپ روی دروازه بحرین به هیچکدام از بازیکنان ایران نرسید و توپ راهی اوت شد.

* دقیقه 37 : رضا قوچان نژاد پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما در حالی که می توانست ایران را صاحب موقعیت کند اما توپ لو رفت و ثمری برای تیم ملی نداشت.

* دقیقه 40 : مدافعان بحرین روی اشکان دژاگه پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شدند که این ضربه را جواد نکونام به بالای دروازه فرستاد.

* دقیقه 43 : مسعود شجاعی به خاطر خطایی که روی او صورت گرفت اما از سوی داور ادامه بازی اعلام شد روی زمین افتاد و بعد از لحظاتی به بازی برگشت.

* دقیقه 44 : ضربه خطا روی حاجی صفی را مسعود شجاعی روی دروازه ارسال کرد اما ضربه سر سیدجلال حسینی با اختلاف زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

برتری ایران برابر بحرین در پایان نیمه نخست

* دقیقه 45: ایران در وقت اضافه نیمه اول توسط احسان حاجی صفی به گل برتری رسید. در این صحنه توپ برگشتی مدافعان بحرین را احسان حاجی صفی با ضربه ای دقیق به گل اول بازی تبدیل کرد.

نیمه دوم

دقیقه 49: شوت دژاگه را دروازه بان بحرین در 2 مرحله دفع کرد.

دقیقه 58: شوت جیسی جان با واکنش مناسب حقیقی دفع شد.

گزارش لحظه به لحظه بازی ایران - بحرین تا دقیقه 77

دقیقه 63: شجاعی توپ را به قوچان نژاد رساند و او هم دروازه را گشود اما باز هم داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه 66: عبدالطیف و ولید علی جای خود را در ترکیب بحرین به الهوتی و عبدالوهاب دادند.

دقیقه 68: حقیقی ضربه ایستگاهی بازیکن بحرینی را دفع کرد و با برخورد به یک بازیکن این تیم سبب بروز مجادله‌ای کوتاه شد.

* دقیقه 71: کرنر ارسالی تیم ایران با ضربه مسعود شجاعی به گل دوم تیم کشورمان تبدیل شد.


 دقیقه 76: سردار آزمون جایگزین رضا قوچان نژاد در ترکیب تیم ایران شد.

 دقیقه 78: پاس رو به عقب دژاگه با ضربه بازیکنان ایران همراه شد اما به بیرون رفت.

 دقیقه 80: احمد جعفر بجای الحسینی در تیم بحرین و علیرضا جهانبخش بجای مسعود شجاعی در ترکیب ایران به میدان آمدند.

* دقیقه 87 : بحرینی ها برای رسیدن به گل تلاش زیادی از خود نشان دادند اما دفاع خوب ایران اجازه نداد آنها به هدفشان برسند.

* دقیقه 88 : بحرین دو کرنر پیاپی را روی دروازه ایران ارسال کرد اما نتوانست از این کرنرها به گل برسد.

دقیقه 89: سروش رفیعی جایگزین اشکان دژاگه شد.

در نهایت تیم ملی کشورمان با نتیجه 2 بر صفر پیروز و با این نتیجه مانند امارات 3 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به امارات در رده دوم قرار گرفت. تیم ملی فوتبال ایران دومین دیدار خود در گروه C را پنجشنبه 25 دی ساعت 12:30 به وقت تهران مقابل قطر برگزار خواهد کرد.

پس از پایان دیدار احسان حاج صفی زننده گل اول ایران به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

در نخستین بازی این گروه که از ساعت 10:30 به وقت تهران و در ورزشگاه Canberra Stadium شهر کانبرا آغاز شد، امارات در حد و اندازه یک مدعی نشان داد و موفق شد بازی یک - صفر باخته را 4 بر یک به پایان برساند. احمد خلیل(37 و 52) و علی مبخوت(56 و 89) برای امارات گلزنی کردند و تنها گل تیم قطر را خلفان ابراهیم در دقیقه 23 به ثمر رساند. (جزئیات و اطلاعات کامل دیدار امارات - قطر)


درصد گردش توپ در مناطق زمین

برتری قاطع ایران برابر بحرین/ شاگردان کی‌روش گام اول را محکم برداشتند +عکس و جدول



جدول رده بندی گروه c
ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 امارات 1 1 0 0 4 1 3 3
2 ایران 1 1 0 0 2 0 2 3
3 بحرین 1 0 0 1 0 2 -2 0
4 قطر 1 0 0 1 1 4 -3 0

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ایول ! شـــــــــــــــــــــــیر ایران
  • محمد ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    من یکی مانده ام که این شجاعی را چه کسی به مربی تیم ملی تحمیل میکند
  • عباس ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    بحرینی ها حالا برن با پرچم عربستان برقصن
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    من هم ماندم
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    باز هم روسیاهی برای گربه سیاه بحرینی ماند، وای که چقدر از این جزیره متنفرم
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    خدا را شکر شجاعی تعویض شد بغیر از نحوه بازیش او با روحیه متزلزل خودش روحیه تیم را پایین می آورد
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    خدا را شکر شجاعی تعویض شد بغیر از نحوه بازیش او با روحیه متزلزل خودش روحیه تیم را پایین می آورد
  • هوادار ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ممنون از گلش ، اما من هم ماندم . . .
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    تو رو خدا مسئولان باز با جایزه دادن بی مورد اعصابمان را خط خطی نکنند تا حداقل بعد از صعود از گروه
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    تبریکککککککککککککککک
  • ایرانی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ایران تیمی مسلط و منسجم در دفاع و حمله . . . خدارو شکر دفاعی هم نبود . . . ممنون از همه ، از کیروش و بازیکنا گرفته تا ایرانی های مقیم استرالیا . . . به امید قهرمانی . . .
  • مملی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    viva iran ضمنا این داور استرالیایی و کمک هایش هم اصلا در حد آسیا هم نبودند و برای خوشامد بحرینی ها سه گل صحیح ما را آفساید اعلام کردن!! قیافه بحرینی ها و سعوذی ها دیدنیه جفت شون بازی اول را باختن!
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    هوادار جان انصافا شانسی زد و باز انصافا هیچکس از او راضی نیست الا کیروش
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    این همه تماشاگر نشانه چیه تو ورزشگاه اونم تو یه کشوری که هزاران کیلومتر با ایران فاطله داره!!!؟ مهاجرت ایرانیها از مملکت، به جایی رسیدیم که هر کس 18 ساله میشه چمدونهاشو میبنده
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    بحرین هم مهم بود ولی قطر استاد رشوه و انواع پست فطرتیهاست باید مقتدرانه ببرندش تا کاری از پیش نبره انشاالله
  • حیدر ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    احسنت!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    باید قطر را ببریم باید
  • حیدر ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ملک عبدالله داره میمیره تمرکز نداشتن!
  • داش علی ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    زیاد خوشحال نباشید بابا.جوجه رو آخر بازیها می شمارن.
  • فردوسی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    جو ایران نباشذ تن من مباد/ بدین بوم و برزنذه یک تن مباد بسی رنج بردم در این سال سی/ عجم زنده کردم بدین پارسی!
  • ابراهیم ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    این چه بازی بود ایران کرد؟ بازی دفاعی جلوی ضعیفترین تیم گروه بحرین از دقیقه یک و ضد حمله یعنی چی؟ چقدر پر اشتباه!؟ شانس آوردیم بحرین گل نزد این تیم شانس قهرمانی که هیچ قطر و امارات رو ببره باید جشن بگیریم.....
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    برد بحرین خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • نصیر ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    کارلوس کیروش راست می گفت این تیم اصلا آماده نیست کلاس بازی امارات و قطر با بحرین کاملا متفاوت هست
  • مَـمـــــحسین ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    نکته اول: چرا ما دقیقه 80 به بعد بازی رو وِل میکنیم و تنِ تماشاگر رو میلرزونیم؟ نکته دوم: از معدود بازی هایی توی چند سال اخیر بود که بدون حرص و واهمه ٣ امتیاز گرفتیم! نکته سوم: صدای تماشاگرای ایرانی حاضر در ورزشگاه، وقتی داشتن همه با هم تیم کشورمون رو تشویق میکردن، خیلی شبیه بود به گروه همخوانی دختران... ینی اینکه اکثر قریب به اتفاق تماشاگرا، جامعه نسوان بودن ^__^ الله اکبر... چقدر جنبب و جوش بود بین حضار... من واقعا لذت می برم این جوون ها رو میبینم دورِ هم جمع میشن و شاد و خوشحالن...
  • محمد ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    متاسفانه اصلا بازی خوبی از ایران نبود بیست دقیقه اول بازی تیم ملی منو یاد دو بازی اول در جام جهانی انداخت خود بحرینی ها هم شوکه شده بودن چرا ایران حمله نمی کنه حملات خطرناکی هم بحرین اول بازی کرد و شانس آوردیم همان اول بازی اون توپ گل نشد جالبه بحرین تا دقیقه 75 نزدیک 320 پاس داده بود ایران 285 تا!...تعداد پاس های اشتباه ایران اگر نگیم بیشتر از بحرین بود کمتر هم نبود آنهم داخل یه بازی کم فشار بحرینی ها اصلا توان بازی پرفشار و پرسینگ رو نداشتن امار کرنرها و حمله های بحرینی ها هم از ما بیشتر بود که نشون میده باز همان تاکتیک دفاع و حمله در لولی ضعیف تر جام جهانی پیاده شده بود! جای خالی خلعتبری و عقیلی به شدت در تیم ملی احساس میشه بخصوص با مصدوم شدن مدافعین ما به غیر از دژاگه تمام بازیکنان در اوج خودشون نیستن بعضی از بازیکنان مسن ما هم رسما داخل زمین دارن راه می رن کیروش با این غرورش در دعوت نکردن از بازیکنان بزرگ اشتباه بزرگی کرد در جام ملت ها
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    هیچکس فراموش نکنید یک گل زد چندین خطا هم گرفت قبلا هم زیاد پنالتی گرفته
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    جای خودت فقط حرف بزن دمت گرم شجاعی
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اینم مادر عروس که ایمجا هم میخواد همه چی رو سیاسی کنه
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    تو خوبی کارشناس !
  • حسین ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اوووووووووووووووه همچین خوشحالی میکنین انگار چه تیمی رو بردیم!!!!! یعنی اینقدر سطح فوتبال ما پایین اومده که با بردن بحرین قند تو دلمون آلاسکا میشه :/ تازه اونم با اختلاف دو گل خخخخخخ تبریییییییییییییییییییییییییک تبرییییییییییییییییک غیور مردان ایران تیم در پیت بحرین رو با اختلاف فاحححححححححححش 2 گل بردن!!! عیارمون مقابل ژاپن و استرالیا باید سنجیده بشه...
  • حسین ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اوووووووووووووووه همچین خوشحالی میکنین انگار چه تیمی رو بردیم!!!!! یعنی اینقدر سطح فوتبال ما پایین اومده که با بردن بحرین قند تو دلمون آلاسکا میشه :/ تازه اونم با اختلاف دو گل خخخخخخ تبریییییییییییییییییییییییییک تبرییییییییییییییییک غیور مردان ایران تیم در پیت بحرین رو با اختلاف فاحححححححححححش 2 گل بردن!!! عیارمون مقابل ژاپن و استرالیا باید سنجیده بشه...
  • حسین ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اوووووووووووووووه همچین خوشحالی میکنین انگار چه تیمی رو بردیم!!!!! یعنی اینقدر سطح فوتبال ما پایین اومده که با بردن بحرین قند تو دلمون آلاسکا میشه :/ تازه اونم با اختلاف دو گل خخخخخخ تبریییییییییییییییییییییییییک تبرییییییییییییییییک غیور مردان ایران تیم در پیت بحرین رو با اختلاف فاحححححححححححش 2 گل بردن!!! عیارمون مقابل ژاپن و استرالیا باید سنجیده بشه...
  • گل آقا ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ظاهرا این داور استرالیایی برای سلامتی ملک عبذالله 3 گل درست ایران را افسابد اعلام کرد!!
  • حسین ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اوووووووووووووووه همچین خوشحالی میکنین انگار چه تیمی رو بردیم!!!!! یعنی اینقدر سطح فوتبال ما پایین اومده که با بردن بحرین قند تو دلمون آلاسکا میشه :/ تازه اونم با اختلاف دو گل خخخخخخ تبریییییییییییییییییییییییییک تبرییییییییییییییییک غیور مردان ایران تیم در پیت بحرین رو با اختلاف فاحححححححححححش 2 گل بردن!!! عیارمون مقابل ژاپن و استرالیا باید سنجیده بشه...
  • استقلالی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    تیموریان دو تا سانتر کرد و دو گل زدیم . مثل اکثر گل های استقلال که روی ضربات ایستگاهی به دست میاد توقعمون رو از تیم ملی پایین نیاریم. برد بحرین دور افتخار نمیخواد باید برنامه ریزی کنیم برای مراحل حذفی که حریفان هم سخت تر میشن
  • حسین ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    حیدر جان نمیمیرد؟ دارد سقط میشود.
  • فوتبالیست قدیمی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    دسیتشون درد نکنه ولی خدایی بحرین هم شد تیم؟ 2برصفرهم شد قاطع؟ بابا بخدا قابلیتهای تیم ایران عزیزم بیشتر ازین حرفهاست.
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    واقعا الطاف خفیه الهی شامل حالمان شد وگرنه...
  • سعید ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    بحرین بچه خودمونه ، مردمش از خودمونن ، اما حکومتش بووووووق
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    آقای قند خون عجله نکن
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    مطمئنی بازی رو درست دیدی؟ :))
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ببخشید نمیدونستیم باید 10 بزنه که شما راضی بشی کره با این همه ادعاش 1 بر 0 عمان رو برد. شاید فوتبال دوست باشی اما فوتبال دون ... مطمعن نیستم باشی
  • فوتبالیست قدیمی ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    باشه شما حتما فوتبال یک ده ی قبل ایران رو دیدین؟شما اینو بدونید اگر گامهای اول محکم تر ازین برداشته نشه امیدی به صعود هم نیست آقای مطمئن.اوکی
  • اشک درار مشرق ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    تو هم بشین برای بحرینت گریه کن
  • اشک درار مشرق ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    زیر بار حرفت نمیرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس